Save You Tonight - Del 7

"It's weird. Seriously, we are going to watch a movie with One Direction. Liam, One. Direction !" She said.
"We are just 5 normal lads" I said and smiled.
"Yeah, but you are still famous, really talented and we are huge fans" Kajsa replied and smiled.
"Quiet ! The movie starts now" Harry shouted.


pic; weheartit

Att åka till Stockholm hade varit en dum idé.
Från början hade det verkat bra, men efter att en av de få 1D fans jag kände hade blivit sjuk skulle jag åka ensam. Vilket hon talat om då jag redan satt på tåget till Stockholm...

Så nu var jag i Stockholm, hade checkat in på hotellet utan att veta vad jag skulle göra. Jag gillade visserligen 1D, men jag överväldigades inte av tanken på att stå i en grupp av fans i två dagar och vänta på skymtar av killarna. Jag kände ju ingen av dem.
Förresten... Jag har en kusin som bor här, kanske skulle ta och ringa henne...
Men å andra sidan. Jag var här. Slöseri att ge upp nu. Det kunde inte skada att dra dit och titta.
Vilket var precis bad jag gjorde.

Min gissning på vilket hotell killarna bodde på visade sig stämma. Det stod några fans utanför.
Timmarna gick och jag bestämde mig för att gå och köpa något att äta.
Jag kom tillbaka samtidigt om en grupp andra tjejer och fick reda på att killarna precis varit här men gått in på hotellet. Typiskt.

Ännu någon timme gick och jag funderade på möjligheten att ta mig tillbaka till hotellet och sova. Jag var ganska trött efter resan och att stå här verkade inte ge något i alla fall.
Så därför sa jag ett snabbt 'hejdå' till några tjejer jag lärt känna lite halvt och gick runt hörnet på hotellet där jag visste att det fanns en busskur.
Det gick en buss som nästan tog mig till hotellet fem över nio. 20 minuter.
Tröttheten om plötsligt kommer mig gjorde att jag inte orkade gå tillbaka till hotellet igen, så därför stannade jag och satte mig ner på bänken. Lutade mig mot busskurens glasväg och slöt ögonen.


pic: weheartit

'Ey, wait a second. I'll be back soon. Just one cigarret. (kommer inte på det engelska ordet). It's not a new year yet'
Öppnade ögonen och blinkade några gånger. Den rösten kände jag igen.
Jag gäspade och tittade mig omkring. En mörk gestalt rörde sig mot busskuren och jag såg en liten eldflamma tändas. Sedan lukten av cigarettrök. Jag tittade upp och log när gestalten närmade sig.
'Well, hello there. What are you doing out here?'
Zayn.



 

Denna delen är skriven av den andra och nya bloggaren :) Men ni får vänta tills att hennes namn näms i en del för att få veta hennes namn.. ? o.O Så vem tror ni tjejen i delen är ? Hm... ?

Att åka till Stockholm hade varit en dum idé.
Från början hade det verkat bra, men efter att en av de få 1D fans jag kände hade blivit sjuk skulle jag åka ensam. Vilket hon talat om då jag redan satt på tåget till Stockholm...
Så nu var jag i Stockholm, hade checkat in på hotellet utan att veta vad jag skulle göra. Jag gillade visserligen 1D, men jag överväldigades inte av tanken på att stå i en grupp av fans i två dagar och vänta på skymtar av killarna. Jag kände ju ingen av dem.
Förresten... Jag har en kusin som bor här, kanske skulle ta och ringa henne...
Men å andra sidan. Jag var här. Slöseri att ge upp nu. Det kunde inte skada att dra dit och titta.
Vilket var precis bad jag gjorde.
Min gissning på vilket hotell killarna bodde på visade sig stämma. Det stod några fans utanför.
Timmarna hick och jag bestämde mig för att gå och köpa något att äta.
Jag kom tillbaka samtidigt om en grupp andra tjejer och fick reda på att killarna precis varit här men gått in på hotellet. Typiskt.
Ännu någon timme gick och jag funderade på möjligheten att ta mig tillbaka till hotellet och sova. Jag var ganska trött efter resan och att stå här verkade inte ge något i alla fall.
Så därför sa jag ett snabbt 'hejdå' till några tjejer jag lärt känna lite halvt och gick runt hörnet på hotellet där jag visste att det fanns en busskur.
Det gick en buss som nästan tog mig till hotellet fem över nio. 20 minuter.
Tröttheten om plötsligt kommer mig gjorde att jag inte orkade gå tillbaka till hotellet igen, så därför stannade jag och satte mig ner på bänken. Lutade mig mot busskurens glasväg och slöt ögonen.
'Ey, wait a second. I'll be back soon. Just one cigarret. (kommer inte på det engelska ordet). It's not a new year yet'
Öppnade ögonen och blinkade några gånger. Den rösten kände jag igen.
Jag gäspade och tittade mig omkring. En mörk gestalt rörde sig mot busskuren och jag såg en liten eldflamma tändas. Sedan lukten av cigarettrök. Jag tittade upp och log när gestalten närmade sig.
'Well, hello there. What are you doing out here?

 

- Kajsa


Kommentarer ♥
Postat av: Christine

Har skrivit en 1D novell, lämna gärna en liten kommentar och gör min dag :) Del 5 ute nu! :) www.whenimtaken.blogg.se

2012-01-02 @ 13:56:03
URL: http://whenimtaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0