Save You Tonight - Del 1 [Introduktion]

"KAJSA, vakna då !" skrek Linnea.
"Men vad ?" sa jag trött och drog täcket över huvudet.
Jag kände hur Linnea gick över min säng och försvann.. trodde jag.
"Upp och hoppa !" sa Linnea och tog tag om mina fötter och försökte dra av mig från sängen.
"Vad har jag gjord för att förtjäna detta ?" sa jag och började skratta. Sedan kom jag på en sak.
"Linnea ! Vi ska till stockholm idag !" sa jag högt och kravla mig ur sängen.
"Ne, menar du det ? Det är ju inte därför jag har försökt väcka dig" Sa Linnea och flina.
Hur kunde jag glömma bort något sånt ? Vi har väntat sen början av Maj att One Direction ska komma tillbaka till Sverige och äntligen kommer dom hit igen, vilket helt perfekt sätt att börja sommarn på. Jag kan fortfarande inte fatta att jag lyckades övertala mina föräldrar att låta mig åka, även fast min pappa har lägenhet i Stockholm övertalade både jag och Linnea våra föräldrar om att vi skulle få bo på samma hotell som killarna bodde på förra gången i hopp om att de skulle bo där igen. Men innan vi kunde springa runt i Stockholm behövde vi sitta på ett tåg i några timmar.
"Men allt är färdig packat, va ?" sa jag och kollade på Linnea.
"Mitt är, jag vet inte om du är klar" sa hon och skratta.
pic: weheartit

När vi hade fått på oss vanliga kläder och ätit frukost körde min pappa oss till centralstationen i Göteborg. Jag sa hejdå till min pappa och vi tog alla våra väskor och försökte ta oss igenom folkmassorna inne på stationen.
"Vi borde hitta en såndär sak som har alla tider och från vilket spår tåget går från" sa Linnea.
"Ja, eller så kollar vi på biljetten" sa jag.
"Nej, nu gör vi som jag sa" sa Linnea och drog iväg med mig.
När Linnea äntligen hittade vilket spår vårat tåg skulle gå från gick vid ut och satte oss vid en bänk vid spåret, eftersom tåget fortfarande inte hade kommit.
"Asså, tänk om vi träffar One Direction" sa Linnea och tog tag om mina axlar och skakade om mig.
"Vadå 'tänk om..' ? Vi kommer träffa One Direction !" sa jag högt och skratta.
En gammal dam gav oss en konstig blick när hon gick förbi vilket fick oss att vika oss av skratta där på stationen. Tåget som vi skulle åka med segade sig in på stationen tio minuter för sent, men vi, båda, sprang på tåget i hopp om att det skulle lämna stationen snabbare. Tåget lämnade stationen och Göteborg bakom sig ganska snabbt när det väll hade börjat åka.
"Fattar du att vi är på väg till Stockholm nu ?" sa jag och kollade på Linnea.
"Nästan, det är fortfarande svårt att tro" svarade hon och log.
Jag tror vi babblade på om one Direction och om våra dagar i Stockholm hela resan upp. När vi äntligen gick av tåget i Stockholm funderade vi hur vi skulle ta oss till hotellet på ett snabbt sätt, även fast vi inte har tunnelbanor i Göteborg bestämmde vi oss att försöka ta oss till vårt hotell på det sättet. När vi äntligen kom fram till vår hotell och hade fåttt våra kort till rummet knöckade vi in oss själv och våra väskor i en hiss och åkte upp till våningen vi skulle bo på.
"Du vet väll att detta att sjukt ?" sa Linnea
"Har du äntligen insett att vi är i Stockholm" retade jag henne och flina.
När vi hade gått några meter i korridoren gick jag in i någon, jag hörde ett snabbt 'sorry' och sedan försvann personen längs korridoren.
"Okej...?" sa Linnea.
Jag fick ingen direkt bra syn på honom, men av någon anledning kände jag igen det där blonda håret och rösten även om det var så lågt.
"Kajsa ?" sa Linnea och viftade med sin hand framför mina ögon.
"Jag tror jag kände igen den som gick in i mig. Tänkte du inte på vem det var ?" sa jag.
"Ne, vadå ? vem tror du det var ?"


Detta var första delen och introduktionen till mitt fanfic så det kommer bli bättre och längre. Inte så mycket hände som ni kanske märkte men det kommer i de andra delarna. Linnea fick en av platserna i mitt fanfic, dom andra kommer med tiden.. kan inte ta in alla samtidigt, men kommer inte berätta vilka som kommer få vara med nu det blir en liten överraskning för er alla :)

så, snälla skriv en liten kommentar och skicka kanske länken till min fanfic till nån ? :)

puss, hoppas ni gilla det :D

del 2 kommer senare ikväll.

Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0