Save You Tonight - Del 3

Vi tog med oss våra väskor och gick ut från rummet för att gå och äta någonstans. Linnea kunde verkligen inte sluta prata om att jag precis hade gjort bort mig framför Zayn Malik från One Direction. Vi hade dock fått reda på att de verkligen bodde på samma hotell, men vi fick reda på det på ett väldigt plågsamt sätt enligt mig. Om Linnea tyckte det var plågsamt var det nog bara för att hon skrattade så mycket.




pic: WeHeartIt

Linneas perspektiv:
Jag och Kajsa är som vi är, så det slutade med att vi gick in på ett vanligt café för att köpa en macka eller något sådant. Enligt oss så funkade det alltid, vart man än är i vår stora värld så är ett litet mysigt café aldrig fel.
"Vet du om det är någon vi har pratat med som är i stockholm för att träffa killarna ?" frågade jag Kajsa.
"Jag har ingen aning faktiskt" svarade hon.
Killarna, One Direction, som faktiskt bodde på samma hotell som oss. Zayn, och kanske någon mer, bodde i rummet bredvid oss, det var väll inte riktigt planerat men jag tror varken jag eller Kajsa hade något emot det. Fast det gjorde iochförsig min dag när Kajsa gick till fel rum, herregud, jag vet inte ens vad jag ska säga om det. Men jag tror inte precis att hon kommer glömma bort det, det var som hon hade läst mina tankar när Kajsa plötsligt sa:
"Tänk om han berättar för de andra, och tänk om han säger något i en intervju. 'Tjejen som tog fel rum.' Linnea, jag kommer dö"
"Ta det lugnt, Kajsa. Varför skulle han göra det ?" svarade jag och försökte lugna henne.
"Varför skulle han inte göra det ? Jag gjorde bort mig totalt" sa hon och såg panikslagen ut.
"Kajsa, så farligt var det väll inte" sa jag.
"Jooooo" sa hon och nickade. "Jag är, officielt, död"
Senare på kvällen skrattade Kajsa bara åt vad hon hade gjort några timmar tidigare dagen. Jag tror hon faktiskt var ganska glad att vi inte träffade på de i korridoren, hon sa att det inte skulle vara något problem att träffa honom med massa fans omkring sig för då skulle chansen att han skulle känna igen henne var mindre. Själv hade jag hellre träffat de när det inte var några fans i vägen.
"Go natt, Linnea" sa Kajsa från sin säng.
"Go natt, tagga för morgondagen. Stalkermode ON" sa jag och vi började skratta.

NÄSTA DAG:

Jag kollar bort mot Kajsas säng, hon ser heldöd ut, som vanligt när hon sover. Snälla, säg inte att jag ska behöva väcka henne som igår.
"Kajsa, är du vaken ?" frågade jag och slängde en av mina kuddar på henne.
"Självklart" sa hon och slängde tillbaka min kudde. "Först, frukost. Sen, One Direction" tillade hon.
Eftersom vi båda är för lata för att göra i ordning oss innan tog vi båda bara på oss mjukiskläder och Kajsa satte upp en slarvig bulle mitt på huvudet.
"Söt My tofs" sa jag och pekar på bullen.
"Sluta ! Det är det ända jag orkar göra nu" sa hon och skratta.
Vi tog hissen ner och gick in i matsalen där frukosten var. Vi tog lite av varje och satte oss sedan ner vid ett bord in till en av väggarna.
"Åh nej" pep Kajsa, lutade sitt huvud mot sina händer och kollade ner i bordet.
"Vad ?" sa jag.
Men jag förstod när jag kollade bort mot ingången, där kom hela bandet. Först Harry och Louis, sen kom Zayn och sedan Liam och Niall.
"Kajsa, du måste komma över det" sa jag och följde killarna med blicken när de gick och plockade åt sig mat.
"Nej, det går inte" sa hon.
"Kajsa, jag vet inte om världen har något emot dig. Men de sitter två bord ifrån oss" sa jag.
"Nej, är du seriöst ?" sa hon och kollade igenom sina fingrar snabbt innan hon kollade ner i bordet igen.
"Excuse me, can I take that ?" hörde jag en röst säga, Kajsa gjorde det säkert också.
Jag kollade upp och såg Louis, ja.. Louis Tomlinson. Han hade ett leende på läpparna och pekade på tidningen som låg på vårt bord.
"Yes, sure. Wait.. it's in swedish. You won't understand" sa jag.
"I can always look at the pictures, right ?" sa han och skrattade
"I guess" sa jag och log.
"Is she okay ?" frågade Louis och nickade mot Kajsa.
"Yeah, don't worry. She's just a bit chocked that we live at the same hotel as you" ljög jag och log,
"Oww, you're fans ?" frågade han och log.
"Yeah, we are" svarade jag.
"Okay, well, I guess I'll see you around" sa han, gav Kajsa en lätt klapp på axel och satte sig sedan med killarna igen.



Kajsas perspektiv:

Hände det där precis ? Louis Tomlinson klappade mig på axeln och frågade om jag var okej ?!
"Linnea.." sa jag och kollade upp för en gångs skull "Det där var Louis Freaking Tomlinson"
"Jag vet"  sa hon och slog stort. "Oh, shit.." tillade hon plötsligt.
"vad ?" frågade jag.
"Jag ser hemsk ut, jag har ju inte fixat mig över huvudtaget" sa hon.
"Nej, du ser inte alls hemsk ut. Nu är det din tur att lugna dig" sa jag och skrattade.
Så fort vi hade ätit upp sprang vi upp till vårt rum för att göra iordning oss. Jag tog på mig ett par jeans shorts och ett slappt grått linnea, stoppa in det, och en vit cardigan över. Linnea tog också på sig ett par jeans shorts men hon tog en blommig tröja istället. När vi avr helt klara gick vi ner för att vänta på killarna utanför hotellet med alla andra fans och sedan skulle vi ta oss vidare till studion.



Del tre :) Jaa... det går ju framåt, kommer Kajsa klara av att träffa Zayn igen efter att hon gjorde bort sig ? Kommer han känna igen henne ? Det blir inte fler delar idag, ni får vänta tills. Men eftersom det är nyårsafton så blir det kanske bara en, möjligtvis två :)

Glöm inte att lämna en liten kommentar, då skulle du gjort mig jätte glod och då blir det roligare för mig att skriva :D
Glöm inte att skicka denna blogg till alla du känner :D

xx

Kommentarer ♥
Postat av: evelina

Fanficen är helt underbar! Fortsätt! :) x

2011-12-31 @ 01:00:16
URL: http://jagheterevelinah.blogg.se/
Postat av: linnéa

Asså omg, DEN ÄR JU HELT UNDERBAR!!! AHHHH KAN KNAPPT VÄNTA TILLS NÄSTA DEL!!!!!! :DDDD

2011-12-31 @ 11:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0