Save You Tonight - Del 8

Jag gäspade och tittade mig omkring. En mörk gestalt rörde sig mot busskuren och jag såg en liten eldflamma tändas. Sedan lukten av cigarettrök. Jag tittade upp och log när gestalten närmade sig.
'Well, hello there. What are you doing out here?'
Zayn.

Linneas perspektiv:

Jag hade svårt att konsentrera mig på vad filmen handlade om. Det var för många personer och platser, fast jag skulle inte haft något problem med att hålla koll på det om det inte var så att jag satt mellan Louis och Niall. Jag kollade på Kajsa som satt mellan Harry och Liam. Harry och Louis satt ju såklart bredvid varandra. Hon kollade tillbaka på mig.
"Vad ?" sa hon.
"Inget, detta är konstigt" svarade jag och skrattade lite tyst.
"Jag vet.." sa Kajsa.
Sedan blev det tyst ett tag, men sen hörde jag Kajsa säga mitt namn.
"Va ?" sa jag och kollade på.
Hon sträckte sig över Harry för att komma närmare.
"Jag kommer snart flippa, Linnea. Jag behöver gå på toa" sa hon och skratta.
"Men gå då !" sa jag.
"Men nej, jag vill inte gå här ifrån" sa hon.
"Men varför behövde du då säga det till mig ?" sa hon och skratta.
"Girls, girls, girls.." sa Louis och han och Harry satte sina händer på våra axlar och flytta tillbaka oss till våra platser, eftersom vi nästan låg over deras ben och prata.

Kajsas perspektiv:

Precis när Harry hade tryck bort mig vände jag snabbt huvudet för att kolla på Liam.
"Aaaahh" utbrast jag och drog upp min hand och höll den ungefär vid mitt ögonbryn.
Liam gjorde det samma.
"I'm so sorry" sa jag och kollade på Liam.
Jag hade inte precis planerat att knocka Liam med mitt huvud.
"No, it's okay. Are you okay ?" sa han och tog bort min hand från huvudet. "You should put something cold on that" tillade hand och reste sig upp och räckte fram sin hand. Jag tog hand och han drog upp mig ur soffan och vi gick bort till badrummet.
Louis perspektiv:

"So, what do you think they are doing in there ?" I joked.
"Lou, that's my friend" Linnea said
"Yeah, and Liam is my friend. And he told me something about Kajsa when you sat at the table at Subway" I said.
"What ?!" Tell me, tell me, tell me" Linnea said.
"Okay, he said that she-" I got interrupted when Zayn walked through the door with a big smile on his face.
"Zayn ! Where have you been ?!" Niall shouted.
"Oww, just outside" he said.
Okay, he was only outside ? But he had the biggest smile on his face, that I've ever seen in along time.
"It's something with his smile" I whispered to Linnea.
"hm.. or maybe he's just happy ?" she replied.
Zayn sat down on his bed and looked down on his phone. Then he looked at us again.
"Zayn, you need to tell us what happened out there" Niall said.
"Nothing happened" Zayn replied.
No one said anything for a while, it seemed like Zayn wouldn't tell us even though we always told each other everything.
"So, what do you think they are doing in there ?" I joked.
"Lou, that's my friend" Linnea said
"Yeah, and Liam is my friend. And he told me something about Kajsa when you sat at the table at Subway" I said.
"What ?!" Tell me, tell me, tell me" Linnea said.
"Okay, he said that she-" I got interrupted when Zayn walked through the door with a big smile on his face.
"Zayn ! Where have you been ?!" Niall shouted.
"Oww, just outside" he said.
Okay, he was only outside ? But he had the biggest smile on his face, and it was the biggest smile I've seen in along time.
"It's something about his smile" I whispered to Linnea.
"hm.. maybe he's just happy ?" she replied.
Zayn sat down on his bed and looked down on his phone. Then he looked at us again.
"Zayn, you need to tell us what happened out there" Niall said.
"Nothing happened" Zayn replied.
No one said anything for a while, it seemed like Zayn wouldn't tell us even though we always told each other everything.

hoppas ni gilla denna delen :) Vad är det med Zayn ? Får ni veta det i nästa del ?

Nästa del kommer senare idag :)

- Kajsa

Kommentarer ♥
Postat av: linnéa

åååh, uppdaterar sidan typ 100 ggr varje timme för att se om en ny del är uppe! hahah, så himla grym :D

2012-01-02 @ 17:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0