Save You Tonight - Del 9

Zayn sat down on his bed and looked down on his phone. Then he looked at us again.
"Zayn, you need to tell us what happened out there" Niall said.
"Nothing happened" Zayn replied.
No one said anything for a while, it seemed like Zayn wouldn't tell us even though we always told each other everything.

Linneas perspektiv:

Jag undrade vart Liam och Kajsa hade tagit vägen, de hade varit inne i badrummet ett bra tag. Men jag gissar att de bara pratade. Jag vet att Liam hade varit hennes favorit under en lång tid, men hon är så velig så nu har hon ingen speciell. Sedan kände jag plötslig en varm andedräkt mot kinden.
"What are you thinking about ?" hörde jag Louis säga.
Jag vände mitt huvud och stirrade in i hans underbara bruna ögon.
"Nothing" sa jag och log lite smått.
"Just admit it.. You were thinking about me" sa han och log.
"uhm.. no" sa jag och flina.
Louis tog en kudde och slängde den på mig.
"What was that about ?" sa jag.
Jag tog kudden han hade kastat på mig och en till och kastade på honom. Men det var bara en som träffa den andra träffade Harry.
"Who threw that ?" ropade han.
"Louis" sa jag högt.
"Wh-" hann Louis säga innan han blev träffad med kudden Harry kastade.
"This means war" sa Louis till mig och såg seriös ut.
Jag tog snabbt en kudde och gömde mig bakom soffan. Jag kollade upp lite och en kudde susade förbi ovanför mitt huvud.
"Thank you" sa jag och viftade med kudden.
Jag såg hur Niall stod några meter bakom Louis. Jag försökte förklara för honom med hjälp av händerna att han skulle slå Louis med en kudde.
"What are you on about ?" frågade Niall och kollade konstig på mig.
"Throw the pillow on Lou" sa jag och skrattade.
Sedan var kuddkringet i fullgång.

Kajsas perspetiv:

Jag och Liam 'fastnade' inne i badrummet. Det var så himla lätt att prata med honom, det spelade ingen roll om man så någon hel konstig och ointressant, han lyssnade i alla fall.
"Should we go out to the others again ?" frågade jag.
"If you want to" sa han och log.
Jag gick bort till dörren och öppnade den. Det var kaos, värsta kuddkringet.
"Tell us Zayn !" skrek Niall.
"Never !" Fick han som svar.
"You're going down" skrek sedan Louis, jag vet inte till vem.
Jag vände mig om igen och kollade på Liam.
"Maybe we should stay in here" sa jag och skrattade.
"What's going on out there ?" frågade han och kom bort till mig vid dörren och kollade ut. "Yeah, you are probably right" tillade han med ett skratta.
Jag hoppade upp och satte mig på bänken där handfatet var m.m. Liam ställde sig framför mig.
"Hi there" sa jag och log.
"Hello" sa Liam och log.
Han tog bort en hårslinga som hade hängt framför mitt ena öga.
"You are really beautiful, Kajsa. And you don't understand how easy I think it is to talk to you" sa Liam.
Jag rodnade lätt och kollade ner. Han satte två fungrar under min haka och lyfte upp min huvud så att jag kollade in i hans ögon. Han  närmade sig långsamt. Vad ska han göra ? Ska han kyssa mig ? Vad ska jag göra ? Jag fick en konstig känsla i magen och när jag kände hans varma andedrökt mot min hud och han bara var några centimeter ifrån mig, vek jag undan och kollade ner.
"I'm sorry. I can't. You are soon going home and you will probably forget about me back in the UK" sa jag tyst.
"But is hugs okay ?" sa Liam.
"Always" sa jag och kollade upp på Liam och fick fram ett leende.
Liam slöt in mig i sin trygga famn och viskade:
"I would never forget you"
Vi sa inget på ett långt tag. Jag ville inte släppa honom, det var som om jag var i en annan värld och inte ville komma tillbaka till verkligheten.
NÄSTA DAG.

Efter att vi hade gått tillbaka till vårt rum igår kväll så hade jag berättat allt för Linnea, om hur Liam nästan hade kysst mig. Linnea fick sedan förklara varför de hade haft kuddkrig. Vi hade ätit frukost med killarna, fast idag hade vi ansträngt oss lite mer innan vi gick ner. Sedan hade vi träffat Sanna utanför hotellet och åkte direkt till studion så att vi var där innan alla andra fansen. Sanna följde även med in på hotellet på kvällen, då vi var med killarna igen. Sanna satt mest och pratade med Niall och det såg ut som de hade riktigt rolig, och söta var de också. Jag trodde aldrig att våra dagar i stockholm skulle bli såhär.. Jag menar, jag trodde att vi skulle stå och knöcka utanför hotellet och studio. Det gör vi visserligen i alla fall, men jag trodde inte att vi skulle kolla på film med killarna på kvällen och så. Fast Harry och Zayn var inte med i kväll, jag tror ingen visste var de var. Men dem klarade väll sig själva.


Del 9. Oj då, kommer det hända något mellan Liam och Kajsa eller är Kajsa för 'rädd'.
Hoppas ni gillar att denna delen var lite längre :)
Ni kommer förhoppningsvis få en till del idag :)

Lämna gärna en kommentar här på bloggen och inte bara på twitter :D

xx
Zayn sat down on his bed and looked down on his phone. Then he looked at us again.
"Zayn, you need to tell us what happened out there" Niall said.
"Nothing happened" Zayn replied.
No one said anything for a while, it seemed like Zayn wouldn't tell us even though we always told each other everything.

Kommentarer ♥
Postat av: Julia

Jättebra skrivet verkligen! Jag längtar efter nästa del !!! :D

2012-01-02 @ 20:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0